سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری جنگ احزاب

 

رئیس بسیج دانشجویى عنوان کرد

اجراى یکصد روش براى انقلاب مخملى درایران

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویى طى تحلیلى به بررسى انتخابات ??خرداد پرداخت و با اشاره به تلاش برخى جریان ها جهت انقلاب مخملى در ایران به برخى از زوایاى آن پرداخت.
به گزارش فارس،   رضا سراج که در تالار لقمان دانشگاه علوم پزشکى اصفهان و در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت سخن مى گفت با بیان اینکه در طول تاریخ بویژه تاریخ اسلام شاهد ریزش و رویش هایى بوده ایم که بعضاً نیز هزینه بر بوده  است،   ادامه داد:   ریزش نیرو چهار دلیل عمده دارد که سه مورد آن به خود فرد برمى گردد و یک مورد ناشى از مسائل بیرونى است.

سراج در ادامه ضعف معرفت،   ضعف بصیرت و دنیاگرایى و جاه طلبى را سه دلیلى دانست که به خود فرد برمى گردد و باعث ریزش مى شود و افزود:   نکته اى که بیشتر به مسائل بیرونى برمى گردد و ریزش ها را تسریع و تشدید مى کند ایجاد نفاق زدگى در جامعه است و اگر بررسى کنید مى بینید که ریزش در هر مقطعى با نفاق زدگى همراه بوده است.
سراج در بخش دیگرى از سخنان خود به تشریح حوادث قبل و بعد از انتخابات
??خرداد پرداخت و با بیان اینکه این مساله ریشه در دوردست و نزدیک دارد،   افزود:   در این نشست براى تحلیل ریشه هاى دوردست انقلاب مخملى در ایران مجال نیست و فقط ریشه هاى نزدیک انقلاب مخملى در ایران را با تاکید  بر حوادث اخیر بررسى مى کنم

 

فرآیندهاى انقلاب مخملى در ایران

 

وى فرآیندهاى انقلاب مخملى در ایران را شامل شبکه سازى و نهادسازى براى انقلاب رنگى از جمله سازماندهى NGO ها و سازمان راى ،??   آموزش عناصر جذب شده در شبکه ها و نهادهاى سازماندهى شده در دوبى،   دهلى نو،   آمریکا،   هلند و... ،   ترجمه و انتشار کتاب ها و فیلم هاى آموزش انقلاب مخملى،   دعوت بنیاد سوروس از تعدادى روزنامه نگار به آمریکا،   راه اند ازى بى بى سى فارسى و تغییر سفیر انگلیس،   زیر سؤال بردن سلامت انتخابات در ایران با تشکیل کمیته صیانت  از  آرا و القاى تقلب در انتخابات،   بحران نمایى،   تهدیدنمایى و سیاه نمایى از وضعیت کشور و القاى ناکارآمدى دولت،   متهم کردن دولت به دروغگویى و تقلب براى جابه جایى افکار عمومى،   طراحى سناریوى اقدام ضدامنیتى و فریب اطلاعاتى در ماجراى پرواز اهواز،   نمادسازى براى تهییج افکار عمومى،   اعلام پیروزى قاطع در انتخابات قبل از انتخابات و درحین برگزارى انتخابات،   درخواست ابطال انتخابات و فراخوان براى نافرمانى مدنى پس از اعلام نتایج انتخابات دانست و گفت:   یکى از کتاب هاى آموزشى کودتاى مخملى که خلاصه اى از مبانى نظرى و بیشتر با رویکردى عملى،   آموزه هاى کودتاى نرم را بیان مى کند توسط مؤسسه آلبرت انیشتین به منظور استفاده «مبارزان راه دموکراسى» در رژیم هاى به زعم آنها دیکتاتورى،   به زبان هاى مختلف از جمله فارسى ترجمه شده است.  نظریه پرداز اصلى این تفکر،   آقاى جین شارپ،   دکتر فلسفه و استاد علوم سیاسى چندین دانشگاه آمریکا    و عضو ارشد اندیشکده آلبرت انیشتین است که از اواسط قرن بیستم نظریه خود را تبیین و بسط داد و معروف ترین کتاب وى تحت عنوان «از دیکتاتورى تا دموکراسی From Dictatorship to Democracy » است.


198اقدام عملى پیشنهادى براى انقلاب رنگى

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویى با بیان اینکه این کتاب حدود ?? صفحه داشته و شامل ?? فصل و یک پیوست است،   تصریح کرد:   عناوین ?? فصل این کتاب به ترتیب مواجهه واقع بینانه با دیکتاتورها،   خطرات مذاکره،   قدرت از کجا مى آید؟   دیکتاتورى ها ضعف هایى دارند،   به کارگیرى قدرت،   ضرورت برنامه ریزى استراتژیک،   برنامه ریزى استراتژى،   کاربرد مبارزه طلبى سیاسى،   فروپاشاندن دیکتاتور و زیربناى دموکراسى پایدار بوده و در پیوست همین کتاب،   ??? اقدام عملى پیشنهادى براى سرنگونى یک دیکتاتور شماره گذارى شده است. سراج به روش هاى اقدام غیرخشونت آمیز پیوست شده در این کتاب از جمله روش هاى اعتراض و استدلال غیرخشونت آمیز،   روش هاى عدم همکارى اجتماعى،   روش هاى عدم همکارى اقتصادى(تحریم هاى اقتصادى)،   روش هاى عدم همکارى اقتصادى(اعتصاب)،   روش هاى عدم همکارى سیاسى و روش هاى تهاجم غیرخشونت آمیز اشاره و به مقایسه موردى اجرایى کردن این موارد در بخش هاى مختلف در ایام انتخابات پرداخت و گفت:   بیش از ???مورد از این طرح ها و برنامه ها در کشور ما اجرایى شد که در بسیارى از موارد هم تلاش هایشان موفق نبود.

 

دلایل شکست انقلاب مخملى در ایران

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویى در پایان با بیان اینکه انقلاب مخملى در این مرحله در ایران شکست خورده است،   افزود:   به نظر مى رسد پروژه جنگ نرم دشمن دست کم تا چهار سال و احتمالاً تا هشت سال ادامه داشته باشد و مهم اینکه انقلاب مخملى به صورت ژله اى مى تواند در هر انتخاباتى بازسازى شود و در کشور ما نیز در هر سال یک انتخابات داریم لذا باید تلاش براى شبکه سازى،   مشروعیت،   اعتماد و اعتبارزایى براى مقابله جدى با جنگ نرم چندین برابر شود.

سراج دلایل شکست انقلاب مخملى در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت:   دلایل شکست انقلاب مخملى در ایران قرار داشتن ولایت و رهبرى در راس نظام جمهورى اسلامى،   دلبستگى آحاد مردم به گفتمان انقلاب،   امام و رهبرى،   وجود نهاد مقدس سپاه و بسیج،   تفاوت ماهوى نظام جمهورى اسلامى ایران با کشورهاى مدل و روشنگرى و تنویر افکار عمومى پیرامون توطئه انقلاب مخملى بوده است.

 

طرفداران سرکرده منافقین نوین

نوشته شده توسط : ایمان ایراندوست | نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

11سال خیال و بالاخره... توهم!
ترک عادت موجب مرض است
رقیب ناکام آرای باطله برای رهبری امام عیب جویی می کند
خودتان یه کاریش بکنید موسوی و کروبی خجالت می کشند از آتش بپرند!
هواپیمای قرقیز قرار بود ریگی را به ملاقات هالبروک ببرد
تکرار لطیفه های 3 کله پوک
قدردانی و تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج)
[عناوین آرشیوشده]


kheirie velayat عدالت خواهی لب انتظار ما از دانشجویان است.   مقام معظم رهبری