سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری جنگ احزاب

خودآموز نماز اولیها!

یکشنبه 88 مرداد 25 ساعت 12:43 صبح
نماز اولی ها

با توجه به اینکه نماز جمعه یکی از عبادات سیاسی و یکی از مراسم عبادی ـ سیاسی می‌باشد و این خودش خیلی مهم است و در راستای اینکه چندی است با حضور یکی از حضرات استوانه‌ در نماز جمعه، عزیزان موسوم به «نماز اولی» که عزیزان خاصی می‌باشند، در این مراسم، و در مراسمات عبادی ـ جناحیِ پس از آن حضور می‌یابند، لذا برای هرچه عبادی‌تر شدن این حضور و حفظ شئونات مربوطه، بدین‌وسیله دستورالعمل‌های لازمه را برای این دسته از نمازگزاران عزیز، ارائه می‌نماییم:

مورد اول: ‌

از آنجا که نماز جمعه، برای خودش یک‌جور نماز به حساب می‌آید، وضو گرفتن قبل از آن لازم می‌باشد. در وضو لازم است صورت و دست‌ها (از آرنج به پایین) طبق شیوه خاصی شسته و روی سر و پاها نیز طبق شیوه خاصی مسح شود. لذا از عزیزانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند پیش از عزیمت به نماز، در منزل وضو بگیرند، تقاضا می‌شود برای وضو گرفتن در خیابان، آستین‌های خود را بالا نزنند، روسری خود را باز نکنند، جوراب خود را از پا در نیاورند، و در مجموع از کشف حجاب ولو برای وضو پرهیز نمایند.

 

مورد دوم: ‌

صفوف نماز به «صفوف مردانه» و «صفوف زنانه» تقسیم می‌شود که نحوه قرار گرفتن این ستون‌ها در کنار هم، از قواعد خاصی پیروی می‌کند. لذا توصیه می‌شود عزیزانِ دل برادر برای قرار گذاشتن با عزیزانِ خواهر و بالعکس، قبل و بعد از نماز اقدام نمایند و در طول نماز، ضمن پرهیز از چسبیدن به همدیگر، هرکدام به صفوف خودشان مراجعه نمایند.

 

مورد سوم:

یکی از ملزومات نماز جمعه، توجه به خطبه‌هایی است که توسط خطیب جمعه ارائه می‌شود. لذا از عزیزان خواهشمند است در هنگام قرائت خطبه‌ها، از حرف زدن، شعار دادن، بستنی خوردن، موسیقی گوش‌دادن، کتک زدن و کتک خوردن و هرگونه عملی که مانع توجه کامل به سخنان حضرت استوانه می‌گردد خودداری نمایند.


مورد چهارم: ‌

هر نماز، ترتیب خاص خود را دارد. قرائت، رکوع، سجود، قنوت، تشهد و سلام از اجزای نماز هستند که باید طبق ترتیب خاص نماز ادا شود. از عزیزان نماز اولی تقاضا می‌شود، ضمن توجه به حرکات سایر نمازگزاران، اجزای نماز را طبق ترتیب همگانی ادا نمایند و از تک‌روی و اغتشاش عبادی-سیاسی پرهیز نمایند.


مورد پنجم: ‌

گاهی بعد از اتمام نماز، نمازگزاران با گرفتن دست‌های همدیگر، به ابراز وحدت می‌پردازند. خواهشمند است در این لحظه، برادران نماز اولی فقط دست برادران و خواهران فقط دست خواهران را بگیرند.

توصیه‌های بعدی، متعاقباً و پیش از حضور بعدی حضرت استوانه در نماز جمعه، به استحضار خواهد رسید.


با تشکر از مشاور مذهبی

سیروس پایین‌محله

 



نوشته شده توسط : ایمان ایراندوست | نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

11سال خیال و بالاخره... توهم!
ترک عادت موجب مرض است
رقیب ناکام آرای باطله برای رهبری امام عیب جویی می کند
خودتان یه کاریش بکنید موسوی و کروبی خجالت می کشند از آتش بپرند!
هواپیمای قرقیز قرار بود ریگی را به ملاقات هالبروک ببرد
تکرار لطیفه های 3 کله پوک
قدردانی و تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج)
[عناوین آرشیوشده]


kheirie velayat عدالت خواهی لب انتظار ما از دانشجویان است.   مقام معظم رهبری