سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری جنگ احزاب

نقش مهدى هاشمى در حوادث اخیر

چهارشنبه 88 شهریور 4 ساعت 7:25 عصر
مهدی هاشمی

در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگى به پرونده متهمان کودتاى مخملى و اغتشاشات اخیر تهران که روزگذشته در شعبه ?? دادگاه عمومى و انقلاب تهران به ریاست قاضى صلواتى برگزار شد متهمان حاضر در دادگاه در دفاعیات و توضیحات خود اسناد،   مدارک و شواهدى ارائه کردند که از نقش پررنگ مهدى هاشمى در اغتشاشات اخیر پرده برداشت.

 

در این جلسه مسعود باستانى از گردانندگان سایت جمهوریت طى اعترافاتى پرده از تخلفات دانشگاه آزاد و همکارى و همراهى آن با جریان برانداز برداشته و گفت:   سایت جمهوریت زیر نظر مهدى هاشمى رفسنجانى اداره مى شد و من به عنوان عضو شوراى سردبیرى شیفت بعدازظهر زیر نظر افرادى چون کرمى و نوربخش کار مى کردم. وى با اشاره به گردانندگى سایت جمهوریت توسط مهدى هاشمى رفسنجانى و نیز استقرار این سایت در محل دانشگاه آزاد گفت:   دفتر این سایت در یکى از دفاتر دانشگاه آزاد مستقر بود و مبالغى که به ما ارائه مى شد از طریق چکى از سوى دانشگاه آزاد بود. باستانى با اشاره به سندسازى ها و استفاده از امکانات دولتى در سایت جمهوریت افزود:   سندسازى ها و استفاده از امکانات این سایت مانند ریاست مهدى هاشمى رفسنجانى در سازمان بهینه سازى بود.

. سوژه ده برابر شدن صندوق هاى سیار از طریق مهدى هاشمى رفسنجانى به سایت جمهوریت داده شد. همچنین اخبار ستادهاى موسوى نیز در دستور کار این سایت بود.

این متهم به کودتاى مخملى و اغتشاشات اخیر تهران با اشاره به محورهایى که از سوى مهدى هاشمى رفسنجانى مدیریت کلان سایت جمهوریت به آنها ارائه مى شد گفت:   حمله به عملکرد ? ساله دولت و تضعیف نهادهاى قانونى کشور همچون شوراى نگهبان،   سپاه پاسداران انقلاب اسلامى،   نیروى مقاومت بسیج و نیز نیروى انتظامى،   تضعیف شخص احمدى نژاد،   ایجاد شبهه در انتخابات،   ارائه اخبار ضد و نقیض مبنى بر سوء استفاده از اموال دولتى،   القاء تقلب در انتخابات جزو محورهایى بود که در راستاى وحدت شکنى و ایجاد التهاب در جامعه ما آن را در دستور کار داشتیم.

همچنین حمزه کرمى عضو حزب کارگزاران و مدیر سایت جمهوریت نیز در دفاع از اقدامات خود گفت:   با توجه به اینکه این جانب مدیر اسمى سایت جمهوریت بودم و در واقع مدیر رسمى این سایت مهدى هاشمى بود،   از دادگاه اجازه مى خواهم که ابتدا مسائل مربوط به انتخابات نهم ریاست جمهورى را توضیح بدهم. از سال ?? به توصیه محمد هاشمى رفسنجانى به سازمان بهینه سازى مصرف سوخت رفتم. وقتى وارد آن سازمان شده و شروع به کار کردم در خلال کار متوجه قصد حضور آیت الله هاشمى رفسنجانى در انتخابات دور نهم شدم.
مدیر سایت جمهوریت در ادامه اظهار داشت:   مهدى هاشمى با بنده صحبت کرده و گفت که ما باید براى انتخابات کار رسانه اى قو ى اى را آغاز کنیم. چند روز بعد هم در جلسه اى جاسبى به بنده گفت که باید هر کارى انجام دهیم تا هر کسى به غیر از احمدى نژاد رئیس جمهور شود. از این رو ما نیز سایت جمهوریت را با مدیریت رسمى مهدى هاشمى راه اندازى کردیم،   البته چند روز بعد جاسبى با تغییر نظر به ما اطلاع داد که بنده مى خواهم در انتخابات بدون موضع باشم لذا دستور تعطیلى سایت جمهوریت را صادر کرد ولى با فشارهاى هاشمى این سایت به کار خود همچنان ادامه داد.

کرمى همچنین با اشاره به اینکه در انتخابات سال ?? قریب به ? میلیارد تومان از بیت المال صرف هزینه هاى انتخاباتى شد،  به فعالیت هاى مالى مهدى هاشمى اشاره کرد و گفت:   مهدى هاشمى معتقد به پولشویى بود. وى پول هاى را از سازمان بهینه سازى دریافت مى کرد و آنها را مکررا به دلار و ریال تبدیل مى کرد. وقتى که دلیل این کار را از وى پرسیدیم،   وى گفت که با این کار کسى نمى تواند منشا پول ها را کشف کند.

 



نوشته شده توسط : ایمان ایراندوست | نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

11سال خیال و بالاخره... توهم!
ترک عادت موجب مرض است
رقیب ناکام آرای باطله برای رهبری امام عیب جویی می کند
خودتان یه کاریش بکنید موسوی و کروبی خجالت می کشند از آتش بپرند!
هواپیمای قرقیز قرار بود ریگی را به ملاقات هالبروک ببرد
تکرار لطیفه های 3 کله پوک
قدردانی و تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج)
[عناوین آرشیوشده]


kheirie velayat عدالت خواهی لب انتظار ما از دانشجویان است.   مقام معظم رهبری