سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری جنگ احزاب
دکتر احمدی نژاد

احمدی نژاد: بررسی 5 روزه کابینه نشانه دموکراسی حقیقی است

 

رئیس جمهور گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در چهار، پنج روز گذشته نشان داد دموکراسی در ایران حقیقی است.


به گزارش مهر،دکتر محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه در پایان اظهارات مخالفان و موافقان 21 وزیر پیشنهادی خود در بیش از 5 روز اخیر، از فرصت خود برای دفاع از کابینه استفاده نکرد و صرفا در سخنانی کوتاه از زحمات مجلس تقدیر نمود.


رئیس جمهور گفت : امروز پنجمین روز است که نمایندگان در جلسات علنی فشرده، رأی اعتماد به وزرا را بررسی می کنند و تقریباً 10 روز پیش از آن نیز بررسی ها آغاز شده بود و همه نمایندگان درگیر این مسئولیت سنگین بودند که از این مجاهدت الهی تشکر می کنم.


وی گفت: از این 5 روز، 2 روز نخست و امروز را در مجلس حاضر شدم و بقیه روزها نیز همه صحبت ها را از ابتدا تا انتها شنیدم و دیدم.


رئیس جمهور افزود: به فضل الهی بحث هایی که در مجلس مطرح شد بحث های کارشناسی، عمیق و برای تکمیل و اصلاح کارها بود.


وی اضافه کرد: صحنه هایی که در چهار، پنج روز پیش اتفاق افتاد شاید پس از انقلاب این مقدار اختصاص وقت برای کابینه بی سابقه یا کم سابقه باشد که نشان دهنده چند ویژگی و چند پیام است.


احمدی نژاد گفت: باید شهادت دهم که بحث ها دلسوزانه بود و همه از صمیم قلب برای کشور، بهتر شدن کارها، اصلاح امور، تلاش و فعالیت کردند و همه می خواستند کار در کشور بهتر انجام شود که صمیمانه از همه چه موافق و چه مخالف و حتی کسانی که از این فرصت برای صحبت درباره حوزه انتخابیه خود استفاده کردند تشکر می کنم.


رئیس جمهور افزود: بحث ها کاملاً آزادانه بود و شاید کمتر در دنیا اتفاق بیفتد که رسانه ملی به طور کامل بحث رسیدگی به کابینه را به طور مستقیم پخش کند.


وی گفت: همه دنیا دیدند که بحث ها کاملاً آزادانه بود و هر کس هر نظری داشت بیان کرد و البته به فضل الهی قریب به اتفاق رعایت احترام و حدود شد اما بحث ها کاملاً آزاد بود که این نشانه زنده بودن مجلس است.


احمدی نژاد تأکید کرد: مجلس زنده پشتوانه نظام، دولت و ملت است و همه دنیا دیدند که فراتر از صف بندی ها و خط کشی های معمول، مجلس شورای اسلامی مجلسی زنده و حاضر است که در برابر مسائل کشور، حقوق و آرمان های ملت احساس مسئولیت می کند.


رئیس جمهور گفت: بحث ها نشان داد در ایران مبنای عمل مدیران و قوای کشور، اعتقادات، آرمان ها، حقوق ملت و منافع ملی است که این باعث افتخار است.


وی صحنه چهار، پنج روز گذشته را نشانه دموکراسی حقیقی در ایران دانست و افزود: این صحنه نشان داد واقعاً نظر مردم، نمایندگان آنان و نظر برآمده از آرای مردم مطرح است.

احمدی نژاد اضافه کرد: رئیس جمهور منتخب مردم، وزرایش را آزادانه انتخاب و به مجلس معرفی کرد و مجلس نیز آزادانه آن را بررسی و چکش کاری کرد و همه مسائل را زیر ذره بین گذاشت و به فضل الهی آزادانه تصمیم خواهد گرفت.


رئیس جمهور گفت: این تراز جدیدی از دموکراسی و الگویی جدید در جهان است که به آن افتخار می کنیم.


رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: مجلس و دولت مصمم هستند که با کمک یکدیگر کشور را بسازند و عدالت را اجرا کنند.


احمدی نژاد افزود: به فضل انقلاب اسلامی، حاکمیت، ولایت و امام، حاکمیت اندیشه الهی و اسلامی هم اکنون آنچنان رشد و آزادی در کشور حاکم شده است که احدی نمی تواند نظر خود را به کسی تحمیل کند.


وی اضافه کرد: همه باید قانع بشوند، همه باید تصمیم بگیرند و باید به نتیجه برسیم و این موضوع موجب استحکام نظام است و همه ما این موضوع را می خواهیم.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به فضل الهی رابطه مجلس و دولت کاملاً صمیمی و اعتقادی است، گفت: این رابطه در آن واحد که رابطه ای مسئولیتی است، بسیار بردارانه و صمیمی نیز هست و همه با هم می خواهند کشور را به پیش ببرند.


وی افزود: دیدیم که مجلس و دولت ، همه پای آرمان های انقلاب با اقتدار ایستاده اند و بدانند کسانی که در دنیا خیال می کردند با تبلیغات و هیاهو و انتشار برخی حرف های بی ربط، می توانند مجلس و دولت و مدیران کشور را دلسرد و متفرق، و همچنین مشغول کارهای انحرافی کنند، این دولت و مجلس پای آرمان های خود ایستاده اند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش بیگانگان برای تضعیف دولت و موضع انقلاب در جهان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که این مجلس و دولت با هم و دست در دست هم ، پای آرمان های امام و انقلاب ایستاده اند و هزینه های آن را نیز می پردازند و توی دهن دشمن می زنند و ان شاء الله امانت انقلاب را با سلامت و سرافرازی به نسل های بعدی تحویل خواهند داد.

احمدی نژاد با تشکر از نمایندگان مجلس در بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی و زحمت زیاد در این خصوص گفت: کار رسیدگی به برنامه های وزرای پیشنهادی و رأی به آن کار سختی است.

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات دولت و مجلس برای پیگیری کارها خاطرنشان کرد: از زبان همه اعلام می کنم که دولت و مجلس مصمم به سازندگی و اجرا کردن عدالت در کشور هستند .


وی افزود: اجرای عدالت آرمان مشترک دولت و مجلس است و رسیدگی به مناطق محروم و ضعفا هم جزو آرمان مشترک دولت و مجلس به شمار می رود.


 اگر وزیری در کابینه ضعیف باشد بعدا تقویتش کردیم و مشکلی پیش آمد به نظام و وجهه و اقتدار ملت ایران خدشه ای وارد نمی شود


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار و بالاتر بردن پرچم عزت ملت ایران در جهان و حمایت از ملت های مستضعف و مظلوم به همراه دفاع از جریان انقلاب اسلامی در جهان ،‌آرمان مشترک مجلس و دولت است ، گفت: مطمئن هستم که مجلس و دولت قدر این مسئولیت و توفیق الهی را به خوبی می شناسند و ان شاء الله با کمک هم این آرمان ها را ایفا خواهند کرد.


دکتر محمود احمدی نژاد گفت:‌ در رابطه کاری مجلس و دولت حقیقت این است که ما، همه یک خانواده هستیم .


وی افزود : استقلال قوا و تقسیم کار برای انتظام امور است وگرنه هیچ کس در برابر کسی نیست، همه در کنار هم هستیم و همه در یک سنگریم.


رئیس جمهور خطاب به نمایندگان گفت: دیدید وزرا آمدند، مانند خودتان هستند، مردمی، پاک، انقلابی، مومن ، پرتلاش و دلسوز ، مانند نمایندگان مجلس از یک جنس هستند، برآمده از متن مردم ، برای مردم، در خدمت انقلاب و در خدمت مردم و کشور.


احمدی نژاد افزود: من در این دوره به تجربیات جدیدی رسیدم ، البته ما در خدمت هیئت رئیسه مجلس هستیم، برادریم، برنامه ریزی و تنظیم می کنیم و انشا الله کارها را جلو خواهیم برد، اما من به یک نتیجه دیگری هم در این دوره رسیدم و آن اینست که دولت باید در خدمت ، تعامل و همکاری با آحاد نمایندگان مردم باشد.


وی  گفت:‌ آقای رحیمی مامور شدند با نظر خود شما ، من به نظرم رسید ماهی یک بار واقعا همه با هم بنشینیم و بدون دوربین ها کارهای مشترکی را که داریم چه در مناطق و چه در حوزه ها و کلان کشور بررسی و حل کنیم .


احمدی نژاد ادامه داد : پیشنهاد من این است که هر دو هفته یکبار وقتی تنظیم کنیم هیئت رئیسه مجلس هم کمک کند ف همه وزیران کابینه و معاونان رئیس جمهور به مجلس بروند و در صحن با نمایندگان درباره مشکلات مراکز مختلف و مسائل کلان کشور گفتگو کنند، کاری که به عهده مجلس است ، مجلس انجام دهد و کاری که به عهده دولت است دولت انجام دهد.

وی  درباره رابطه وزیران بامجلس هم تصریح کرد:‌ باید با هم کار را جلوببریم ، پیشنهاد من قبلا این بود هر دو هفته یک بار، سه تا چهار ساعت وقتی را تنظیم کنیم و آقای لاریجانی و هیئت رئیسه مجلس هم کمک کنند ، همه وزرا و معاونان رئیس جمهور به مجلس بیایند بنده هم در خدمت هستم.


وی با تاکید بر اینکه در این جلسات هر کاری باهم دارید ردیف کنید و دیگر چیزی باقی نماند نه در منطقه، نه در حوزه و نه در کلان کشور، گفت: وقتی نشستیم هرجور تفاهم کردیم بنده به طور قاطع از آن حمایت می کنم.


رئیس جمهور افزود: درباره وزرا نمی خواهم وارد شوم ، وقتتان را نمی گیرم شما به اندازه کافی شناخت پید اکردید و من دیدم انصافا همه نمایندگان تک تک وقت گذاشتند با احساس مسئولیت شرعی و مسئولیت دینی و ملی ، برای اینکه بشناسند.


احمدی نژاد گفت: بالاخره کار ما سخت بود ولی 21 نفر را به لحاظ تخصصی و کاری انتخاب کردیم ، به نظر می رسد تیمی کامل ، قرص و محکم است.


رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این تیم مانند خودتان دلسوز هستند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: مجلس و دولت مسئول اداره کشورند و ما نباید بار مسئولیت کشور را بر عهده رهبری عزیز، علما و دیگران بگذرایم.


احمدی نژاد افزود: باید کشور را براساس موازین انقلابی ، ولایی و آرمانی اداره کنیم و مسئولیت را برعهده بگیریم.


وی اضافه کرد: آمده ایم باری از دوش نظام برداریم نه اینکه باری بر دوش آن بگذاریم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به شرایط جهانی گفت: دشمنان تلاش کردند اقتدار ملی ایران را خدشه دار کنند؛ جا دارد نمایندگان پاسخی قاطع به آنها بدهند و مایوسشان کنند.

احمدی نژاد اضافه کرد: نخستین جلسه هیئت دولت برای تبرک یکشنبه شب در مشهد مقدس و در جوار بارگاه حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود؛ از همه نمایندگان دعوت می کنیم در این جلسه حضور یابند.


وی گفت: شنیده ام بعضی دوستان می خواهند نمره دولت را 20 بدهند، تشکر می کنم اما در این معادلات 21 هم می شود داد.


رئیس جمهور گفت: اگر وزیری به نظر عزیزی ضعیف آمد نظر وی محترم است اما شما و من دست به دست هم می دهیم و کمک می کنیم.


وی اضافه کرد: اگر وزیری در کابینه ضعیف باشد بعدا تقویتش کردیم و مشکلی پیش آمد به نظام و وجهه و اقتدار ملت ایران خدشه ای وارد نمی شود.


احمدی نژاد گفت: رای یکپارجه 21 نفری به کابینه کام ملت و رهبری را شیرین می کند و مشت محکمی در دهان مستکبران و بدخواهان ملت ایران خواهد بود.


وی ادامه داد: البته دولت از هر تصمیمی که نمایندگان بگیرند تبعیت و از آن استقبال می کند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از تلاش های رئیس ، هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مدت رسیدگی به برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: اداره مجلس کاری سخت است چون 290 نماینده مستقل و صاحبنظر همه قصد ورود به مباحث را دارند.


احمدی نژاد افزود: ان شاء الله خبرهای خوشی برای ملت ایران داشته باشیم.

 

 



  • کلمات کلیدی : دموکراسی حقیقی
  • نوشته شده توسط : ایمان ایراندوست | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    11سال خیال و بالاخره... توهم!
    ترک عادت موجب مرض است
    رقیب ناکام آرای باطله برای رهبری امام عیب جویی می کند
    خودتان یه کاریش بکنید موسوی و کروبی خجالت می کشند از آتش بپرند!
    هواپیمای قرقیز قرار بود ریگی را به ملاقات هالبروک ببرد
    تکرار لطیفه های 3 کله پوک
    قدردانی و تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج)
    [عناوین آرشیوشده]


    kheirie velayat عدالت خواهی لب انتظار ما از دانشجویان است.   مقام معظم رهبری