سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایگاه خبری جنگ احزاب

حاشیه سازی در روز قدس خیانت به امام(ره) است

پنج شنبه 88 شهریور 26 ساعت 9:38 عصر

روز قدس

حاشیه ‌سازی در روز قدس خیانت به امام(ره) است

برخی گروه‌ها از هواداران خود خواستند راهپیمایی روز قدس را به تشنج کشیده و به سمت آشوب پیش ببرند.

 

در جریان رخدادها و آشوب‌های پس از انتخابات 22 خرداد، حتی «روز جهانی قدس» هم از دست طراحان ناامنی و آشوب در امان نمانده و آنان تلاش می‌کنند تا با فراخوان و سازماندهی آشوب‌طلبان، این روز جهانی را که فلسفه وجودی‌اش «دفاع از مظلومیت جهان اسلام و فلسطین و اعتراض به ستم و جنایت صهیونیست‌ها» است، قربانی خواسته‌های حزبی و سیاسی خود کنند.

برخی گروه‌ها و چهره‌های دوم خردادی از هواداران خود خواستند راهپیمایی روز قدس را به تشنج کشیده و به سمت آشوب پیش ببرند. البته روز دوشنبه 23 شهریور برخی از همین گروه‌های دوم خردادی به خطای خود پی برده و از این فراخوان تحریک‌آمیز عقب‌نشینی کردند. رسول منتجب‌نیا، قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی از جمله اصلاح‌طلبانی بود که از اصلاح‌طلبان خواست به روال سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و آرامش این راهپیمایی را حفظ کنند. به عقیده فعالان سیاسی و کارشناسان این عرصه، سوء‌استفاده از «روز قدس» خیانت در مانیفست اندیشه‌های امام(ره) و آرمان‌های انقلاب است. گفت‌وگوی اختصاصی «جوان‌ آنلاین» با صاحب‌نظران سیاسی در این باره از این قرار است:

مولوی محمد اسحاق مدنی از علمای برجسته اهل تسنن کشور تعیین و نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان را از سوی حضرت امام خمینی(ره) به نام «روز جهانی قدس» یک ابتکار عملی و بزرگ دانست.

مولوی مدنی این اقدام امام خمینی (ره) را نشانگر افکار والای ایشان در حمایت از جهان اسلام فارغ از توجه خاص به یک مذهب ویژه خواند و گفت: روز قدس دارای یک پشتوانه اندیشه‌ای برون‌مرزی و جهانی است و تمام جهان اسلام بر این مسأله اتفاق نظر دارند.

این عالم و صاحب‌نظر برجسته اهل تسنن تأکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد مسأله روز قدس را با بهره‌برداری سیاسی حزبی یا شخصی، دستخوش تغییر در فلسفه وجودی‌اش کند.

مولوی مدنی با تأکید بر این مطلب که در ایران هم نباید کسی یا گروهی، روز قدس را مورد سوءاستفاده قرار دهد و سبب اختلاف در جبهه اسلامی شود، تصریح کرد: اگر خللی در راهپیمایی و نیت حضور در روز قدس به‌وجود آید، دشمنان حداکثر استفاده را کرده و اسراییل شاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند حکومت جمهوری اسلامی حکومتی است که افکار متفاوت و متعددی در آن فرصت بروز و ظهور پیدا می‌کند اما این جفا به جهان اسلام است که روز قدس را در پای اختلاف سلیقه‌‌های سیاسی خودمان فدا کنیم.


روز قدس نباید تحت‌الشعاع اختلافات داخلی شود


آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز گفت‌: روز جهانی قدس در حقیقت روز اعلام نظر همه مسلمانان دلسوز و معتقد به قبله اول مسلمانان و اعلام نظر همه مسلمین در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است.
حسینی بوشهری ادامه داد: مسأله شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک حرکت دینی، انقلابی، اسلامی و یکی از آرمان‌های انقلابی است و هرگونه بدعتی در فلسفه وجودی آن خیانت به اندیشه‌های امام (ره)‌ و آرمان‌های انقلاب است.

رئیس سابق حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی در این روز و به نمایش گذاشتن این وحدت برای تمام جهان، افزود: نباید هیچ اختلاف «درون اجتماعی» و سلیقه‌ای مسأله روز قدس را تحت‌الشعاع قرار دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با محکوم کردن برخی زمزمه‌ها برای ایجاد آشوب در روز قدس، یادآور شد: کسانی که می‌خواهند از حضور مردم در این راهپیمایی به شکل دیگری تفسیر و تعبیر کنند، اینها از اندیشه و نگاه امام(ره) و از آرمان‌های انقلاب فاصله دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که «مسائل داخلی در جای خودش قابلیت طرح دارد»، اظهار داشت: روز قدس روز به نمایش گذاشتن اقتدار همه مسلمانان در برابر ظلم و ستم است و مصداق بارز ظلم و جنایت در دنیا همین صهیونیست‌ها هستند.

حسینی بوشهری از آحاد ملت ایران خواست دست در دست هم، روز قدس را به روز تبلور وحدت ملی و اسلامی بدل کنند.


همراهی با فلسطین، دفاع از منافع ملی است


حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی مورخ و کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از توطئه‌های برجسته‌ای که از تاریخ اشغال فلسطین و حتی پیش از اشغال آن از سوی استکبار جهانی، استعمار انگلیس و صهیونیزم جهانی طراحی و پیگیری شد این بود که سرنوشت فلسطین را از سرنوشت جهان اسلام جدا کند.

روحانی ادامه داد: آنها تلاش کرده و می‌کنند که فلسطین ارتباطی به جهان اسلام نداشته باشد و مسلمانان نسبت به آن حساس نباشند؛ برای همین سعی کردند این مسأله را با نام اختلاف بین اعراب و اسراییل مطرح کنند و بدین ترتیب توانسته بودند جهان اسلام را از فلسطین و رخدادهایش بیگانه نگه‌دارند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ و سیاست ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات امام (ره) این بود که مسؤولیت ملت‌های مسلمان را درباره فلسطین روشن ساختند و نشان دادند که فلسطین مربوط به عرب نیست بلکه مربوط به جهان اسلام و آزادی‌خواهان دنیاست.

سیدحمید روحانی افزود: اگر صهیونیست‌ها بر فلسطین پیروز شوند سراغ جهان اسلام و سپس کل جهان می‌آیند. امام (ره) با تمام قدرت توانستند مسأله فلسطین و خطر صهیونیزم را برای کشورهای مسلمان روشن سازند. در همین راستا نامگذاری روزی به نام روز قدس برای همین بود که توده‌های مسلمان هم‌صدا و همراه باشند در جهت آزادی فلسطین و مبارزه و زیاده‌خوایی و زورگویی ستمگران صهیونیستی.

روحانی با اشاره به اینکه «بعضی از کشورهای عربی از اقدام و پیشنهاد امام (ره) استقبال نکردند»، گفت: این کشورها استقبال نکردند زیرا به استکبار جهانی و صهیونیست‌ها وابسته بودند و منافعشان به خطر می‌افتاد اگر ملت‌های مسلمان یک‌صدا و متحد می‌شدند. این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در ایران هم گروه‌هایی که دنباله‌رو آمریکا و اسراییل هستند و پیاده‌نظام آنها به شمار می‌روند از همان آغاز با روز قدس و حرکت ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین موافق نبوده و نیستند و در هر فرصتی تلاش می‌کنند این اندیشه را مطرح کنند که فلسطین چه ربطی به ایران دارد و سری را که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند!

روحانی در ادامه هدف از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها را تنها بحث «خاک و سرزمین» ندانست و افزود: آنها به بهانه ارض موعود، یهودی‌ها را به فلسطین آوردند تا زمینه برای اشغال کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه فراهم شود؛ هدف اصلی آنها دستیابی به نفت خاورمیانه است. به همین دلیل، شعار از نیل تا فرات را سرداده‌اند.

بنا به گفته سیدحمید روحانی، اگر صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند در طول 60 سال به هدفشان برسند به آن دلیل است که در همان خاکریز اول (فلسطین) زمین‌گیر شده‌اند والا تا حالا همه خاورمیانه را گرفته بودند.

وی در ادامه گفت: بنابراین، همراهی ما با فلسطین علاوه بر جنبه دینی و انسانی به نوعی دفاع از منافع ملی ایران هم هست زیرا اگر فلسطین شکست بخورد ما باید در داخل ایران با صهیونیست‌ها بجنگیم.

روحانی با اشاره به جریانات پس از انتخابات 22 خرداد و زمزمه‌های بهره‌برداری سیاسی برخی گروه‌های معترض از راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: به واسطه جریانات اخیر فرصتی دست آمریکا و حامیانش افتاده که در روز جهانی قدس اخلال کرده و مسیر حرکت را بنا به خواست صهیونیست‌ها در مدار مسائل و اختلافات داخلی بیندازند. اما قطعاً با هوشیاری و حضور پررنگ ملت ایران نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

 



نوشته شده توسط : ایمان ایراندوست | نظرات دیگران [ نظر]


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

11سال خیال و بالاخره... توهم!
ترک عادت موجب مرض است
رقیب ناکام آرای باطله برای رهبری امام عیب جویی می کند
خودتان یه کاریش بکنید موسوی و کروبی خجالت می کشند از آتش بپرند!
هواپیمای قرقیز قرار بود ریگی را به ملاقات هالبروک ببرد
تکرار لطیفه های 3 کله پوک
قدردانی و تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج)
[عناوین آرشیوشده]


kheirie velayat عدالت خواهی لب انتظار ما از دانشجویان است.   مقام معظم رهبری